Πέμπτη, Ιουνίου 09, 2005

No 73

Image Hosted by ImageShack.usShahram [Περσία (ΗΠΑ)]
.
.
Ν' ανακαλύψεις τον εαυτό σου, σημαίνει να γυρίσεις τα νώτα σου στις πιο θεμελιακές και τις πιο βαθιά ριζωμένες νόρμες μιας κοινωνίας που θέλει να βασίζεται αποκλειστικά στην έννοια της ετεροφυλόφιλης οικογένειας. Το πιο εκπληκτικό δεν είναι ότι πολλοί ομοφυλόφιλοι είναι νευρωτικοί, αλλά το ότι πολλοί απ' αυτούς καταφέρνουν να κάνουν μια ευτυχισμένη και δημιουργική ζωή παρά την απομάκρυνση τους από τις κοινωνικές νόρμες.
Όταν ένας ομοφυλόφιλος(-η) αποδεχτεί την κατάσταση του, έρχεται συνήθως σ’ επαφή με άλλους ομοφυλόφιλους και αποχτάει μια έννοια της ταυτότητας του, που βασίζεται στο γεγονός ότι η κοινωνία μας ορίζει με έναν ορισμένο τρόπο τον όρο «ομοφυλόφιλος». Ξανασυναντούμε εδώ την άποψη του Γκορ Βιντάλ. Η κοινωνία, έχοντας ορίσει την ομοφυλοφιλία σαν ένα είδος ιδιαίτερης και αποκλειστικής ταυτότητας, δε θα ‘πρεπε να εκπλήσσεται από το γεγονός ότι οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι αποδέχονται αυτή τη διάκριση και αποχτούν τρόπους και συμπεριφορά ιδιαίτερους. Η αυστηρή διχοτόμηση της ετερο-ομοσεξουαλικότητας δημιούργησε τον ομοφυλόφιλο κόσμο…
Ακόμη και σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, που θεωρούνται γενικά σαν οι δυο ομοφυλόφιλες μητροπόλεις της Αμερικής, ένα μεγάλο μέρος του ομοφυλόφιλου κόσμου είναι φαίνεται τελείως άγνωστο στη «φυσιολογική» κοινωνία.
Αντίθετα, εμείς γνωρίζουμε καλύτερα τι αντιπροσωπεύει αυτή η κοινωνία, γιατί οι καταπιεζόμενοι γνωρίζουν πάντα καλύτερα αυτούς που τους καταπιέζουν.

Ντένις Άλτμαν : Ομοφυλοφιλία. Καταπίεση και Απελευθέρωση. (Ουτοπία)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Γράφει η Ρούλα Σκούταρη

Ο Ντένις Aλτμαν στο πολύ καλό βιβλίο του «Ομοφυλοφιλία: Καταπίεση και Απελευθέρωση» ανάγει τα αίτια της καταπίεσης στους καλούμενους ιδεολόγους της καταπίεσης, Εκκλησία και Ψυχιατρική. Η μεν Χριστιανική θρησκεία θεωρούσε την ομοφυλοφιλία αμάρτημα, η δε Ψυχιατρική, σεξουαλική διαστροφή.
Αποτελεί όμως αυτό επαρκής εξήγηση των αιτίων της καταπίεσης; Προσωπικά, πιστεύω ότι πρόκειται μόνο για τη μισή αλήθεια και θα εξηγήσω το γιατί. Υπάρχουν κοινωνίες στις οποίες ο Χριστιανισμός δεν είναι η επικρατέστερη θρησκεία ή κράτη λαϊκά στα οποία επίσης συναντούμε καταπίεση των ομοφυλόφιλων.
Αναφέρω χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ισλαμικές χώρες, όπως το Ιράν, έχουν μια ιδιαίτερα σκληρή στάση απέναντι στην ομοφυλοφιλία. Σε χώρες όπως η Ινδία, στην οποία επικρατέστερη θρησκεία είναι ο Ινδουισμός, υπάρχουν νόμοι που απαγορεύουν την ομοφυλοφιλία.
Σοσιαλιστικά κράτη, όπως η Κούβα, έχουν μια πολύ ισχυρή παράδοση στις διώξεις σε βάρος των ομοφυλόφιλων.
Μόνο στην αρχαία Ελλάδα γινόταν αποδεκτή η ομοφυλοφιλία και στην εποχή μας, σε ορισμένες δυτικές κοινωνίες, που με νόμους κατοχύρωσαν κάποια δικαιώματα των ομοφυλόφιλων. Σχετικά με τη μεταστροφή της στάσης αυτών των κοινωνιών στο θέμα της ομοφυλοφιλίας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο η μεταστροφή της στάσης των δύο πολύ σημαντικών ιδεολόγων της καταπίεσης. Αφενός, η Ψυχιατρική, από τα μέσα του 20ου αιώνα, θεωρεί την ομοφυλοφιλία ως μια απλή σεξουαλική συμπεριφορά και αφετέρου, διάφορες Χριστιανικές Εκκλησίες που δέχονται στους κόλπους τους ως πιστούς και ιερείς αλλά και παντρεύουν ομοφυλόφιλους. Να τονίσουμε όμως εδώ ότι σχετικά με το Χριστιανισμό η μεταστροφή είναι πολύ σχετική γιατί οι δύο πολύ σημαντικές Εκκλησίες του, Ρωμαιοκαθολική και Ορθόδοξη, παραμένουν βαθιά συντηρητικές και ομοφοβικές.
[…] Τα αίτια της καταπίεσης της ομοφυλοφιλίας εν μέρει ανάγονται μονάχα σε ένα θρήσκευμα και σε μια επιστήμη. Τα αίτια αυτά είναι πολλαπλά και η καταπίεση της ομοφυλοφιλίας αποτελεί παγκόσμιο και πανανθρώπινο φαινόμενο.
Οπωσδήποτε σχετίζονται άμεσα με θρησκεύματα που όχι μόνο είναι βαθιά συντηρητικά και ομοφοβικά αλλά και αντίθετα σε κάθε χαρά της ζωής και στον ίδιο τον έρωτα, τον οποίο αντιμετωπίζουν μόνο ως μέσο για την αναπαραγωγή του είδους. Οι λεγόμενες αντιζωικές θρησκείες, όπως σωστά τις ονόμασε ο Ο` Νηλ.
…θα έλεγα ότι συνδέονται και με την ομοφοβία ηγετών που από θέση ισχύος καθόρισαν και επέβαλαν πολιτικές σε βάρος των ομοφυλόφιλων.

(από το προσωπικό site της ποιήτριας)