Παρασκευή, Ιουνίου 03, 2005

Νο 13

-Σώπα. Ξέρεις τι σημαίνει να είναι κανείς μόνος του; Τώρα δεν το καταλαβαίνεις. Σαν περάσουν όμως τα χρόνια θα νιώσεις τι σου λέω, όμως θα είναι αργά. Θα χτυπάς το κεφάλι σου. Θα μου πεις: εσύ τι κατάλαβες με το χαϊβάνι τον άντρα σου; Χαμογέλασες ποτέ στη ζωή σου; Μια δούλα είχε σπίτι του και με τις τσούλες έτρεχε. Τα έχουμε πει αυτά, τι να τα ξαναλέμε τώρα; Όμως ξέρεις τι θα σου απαντήσω; Κατάλαβα, Κωνσταντίνε μου, κατάλαβα. Γιατί έκανα εσένα, το παλληκάρι μου. Να γιατί πρέπει να παντρευτείς και συ. Άκουσε για να μην φωνάξω. Σήμερα μέρα που 'ναι θέλω να μου μιλήσεις... λέγε...μάνα, πες, θα σου την γνωρίσω... τι να πω πια; Εκτός αν είσαι ανώμαλος.
-Ναι.
-Τι ναι. Θα μου την γνωρίσεις;
-Δεν υπάρχει καμία και δεν είμαι ανώμαλος.
-Τότε; Λέγε. Πες μου αγόρι μου.
-Αφού θέλεις ν' ακούσεις, είμαι ομοφυλόφιλος.
Η κυρία Ελένη για μια στιγμή πάγωσε. Αργά-αργά κατεβάζει τα πόδια της από την καρέκλα. Το στόμα της αγωνιά να σχηματίσει μια φράση, τόσο ψιθυριστά, σαν να μην θέλει να ξυπνήσει το πραγματικό νόημα των λέξεων.
-Ομοφυλόφιλος, Κωνσταντίνε, σημαίνει εκείνη τη λέξη που ντρέπομαι και να την πω... Πούστης είσαι αγόρι μου; Πούστης είσαι λεβέντη μου; Γύρνα, σε παρακαλώ. Θέλω να δω τα μάτια σου. Τα μάτια σου, Κωνσταντίνε. Γύρνα και σφάξε με.
Ο Κωνσταντίνος γύρισε. Τα μάτια του ήταν σοβαρά. Το εννοούσε.

Πρόδρομος Σαββίδης: Η χαμένη (Οδυσσέας)

1 σχόλιο:

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Mε το “ψευδώνυμο” Πρόδρομος Σαββίδης υπέγραψε ο Μηνάς Χατζησάββας τα τρία βιβλία που έγραψε κατά την «περίοδο του Εθνικού», όπως ο ίδιος είπε στην Εύη Κυριακοπούλου, στην εκπομπή της "Η ζωή είναι αλλού" (ET 1, 15 Δεκ. 2007).
:
«Πρόδρομος Σαββίδης είναι ο πατέρας μου... Σαββίδης ήταν το όνομά του πριν το αλλάξει σε Χατζησάββας... Πήρα, λοιπόν, το όνομά του, και έγραφα στην περίοδο του Εθνικού, γιατί τότε νόμιζα ότι δεν κάνω τίποτα, ότι περνάει ο καιρός μου και αισθανόμουν τέλμα... μετά κατάλαβα ότι μέσω αυτών των πολλών μικρών ρόλων που πήρα εκεί, το Εθνικό υπήρξε για μένα μεγάλο σχολείο - εγώ δηλαδή το είδα έτσι... Κάθησα και έγραψα και βγήκαν αυτά τα τρία βιβλιαράκια με διηγήματα. Αυτό ήταν... μου πέρασε. Δυστυχώς αυτό τελείωσε... δεν γίνεται... είναι οι μεγαλύτεροι ρόλοι, και όσο περνούν τα χρόνια χρειάζεται να δίνεις περισσότερο χρόνο για την εκμάθησή τους... οπότε, αναγκαστικά, δεν μπορούσα να έχω και αυτή την δραστηριότητα»

Απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα αυτής της εκπομπής, όπου ο Μηνάς Χατζησάββας, ανεπιτήδευτος όπως πάντα, σε μία χαλαρή και ουσιαστική συνομιλία με την Έφη Κυριακοπούλου, ήταν ιδιαιτέρως προσωπικός, εξομολογητικός και άμεσος, μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ: (http://k-m-autobiographies.blogspot.com/2007/12/38.html)

Άλλες καταχωρήσεις για τα βιβλία του:
No 14: Tο σπέρμα
No 30: Δύο σταγόνες βροχή