Δευτέρα, Οκτωβρίου 03, 2005

No 185

Image Hosted by ImageShack.usMaurice Heerdink(Ολλανδία)
.
Προσπάθησε να δώσει άλλη μια σπρωξιά. Ένιωθα όλα τα νεύρα μου τεντωμένα, κι ένα ξαφνικό τίναγμα με πλημμύρισε και μ’ έκαψε. Μπήκε μέσα στο αίμα μου σαν τη φωτιά. Η λύτρωση είναι σαν δυνατό ποτό. Η αναπνοή του ήταν ακανόνιστη, πνιγότανε, βογγούσε…
«Πεθαίνω», ψιθύρισε, «αυτό είναι πολύ».
Κι έπεσε λιπόθυμος στα μπράτσα μου.
Ξεκουράστηκε για μισή ώρα περίπου, όταν ξύπνησε τα μάτια του ήταν πλημμυρισμένα από αγάπη.
«Μ’ έκανες να νιώσω αυτό που δεν έχω ξανανιώσει ποτέ!», μου είπε.
«Ένιωσα κι εγώ το ίδιο», του απάντησα.
«Δεν ήξερα αν ήμουν στ' αλήθεια στον παράδεισο ή στην κόλαση, έχασα τον εαυτό μου».
Σταμάτησε μια στιγμή για να με κοιτάξει και μετά μου είπε:
«Πόσο σ' αγαπώ Καμίλ! Σ' αγαπώ μέχρι τρέλας. Σ' αγάπησα από την πρώτη στιγμή που σε είδα.»
Tου διηγήθηκα λοιπόν, πόσες φορές πόνεσα και πόσο υπέφερα προσπαθώντας να τον διώξω απ' την καρδιά μου, να σβήσω την αγάπη μου γι' αυτόν. Πώς ήμουν σα στοιχιό μέρα-νύχτα. Και πόσο ευτυχισμένος ήμουνα τελικά που τον βρήκα.

Όσκαρ Ουάιλντ(;) : Τέλενυ (Ερατώ)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Aπό το site της "Πρωτοπορίας"

Το Τέλενυ, ή η άλλη όψη του νομίσματος, εκδόθηκε για πρώτη φορά λαθραία, σε μια περιορισμένη έκδοση από ανώνυμο εκδότη, στα τέλη του 1893, ο οποίος πριν κυκλοφορήσει το βιβλίο είχε γράψει:
"Είναι ένα βιβλίο που σίγουρα θα μπει στην πρώτη θέση του είδους του και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως θα είναι μια καινούργια αρχή για την αγγλική ερωτική λογοτεχνία."

Πρόκειται, αναμφίβολα, για το πιο δυνατό και έξυπνα γραμμένο ερωτικό μυθιστόρημα στην αγγλική γλώσσα. Ο συγγραφέας του, άνθρωπος με μεγάλη φαντασία, έχει συλλάβει μια συγκινητική ιστορία, μια ασυνήθιστη ιστορία πάθους μεταξύ δύο αντρών, την οποία περιγράφει μέσα από σκηνές πραγματικά τολμηρές για την αγγλική κοινωνία στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα.

Ανώνυμος είπε...

Aπό το ίδιο site είναι και το σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα:

Ο Όσκαρ Φίνγκαλ Ο` Φλάερτυ Γουίλς Γουάιλντ γεννήθηκε στο Δουβλίνο το 1854. Σπούδασε στο Trinity College του Δουβλίνου, κι αμέσως έπειτα στην Οξφόρδη. Η πρώτη του ποιητική συλλογή κυκλοφόρησε το 1881, κι αργότερα, μετά το γάμο του με την Κόνστανς Λόυντ (1884), δημοσίευσε μια σειρά από παιδικά παραμύθια. "Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέη", είδε το φως της δημοσιότητας το 1891, αλλά η πρώτη μεγάλη επιτυχία για τον Γουάιλντ έμελλε να προέλθει από το θέατρο, με τη "Βεντάλια της Λαίδης Γουίντερμηαρ" (1892). Ακολούθησαν άλλα τρία θεατρικά έργα: "Μια γυναίκα χωρίς σημασία", "Ο ιδανικός σύζυγος" και "Η σημασία του να είσαι τίμιος", ενώ το τέταρτο, "Η Σαλώμη", απαγορεύτηκε στην Αγγλία και δημοσιεύτηκε στη Γαλλία το 1893. Το 1895 καταδικάστηκε σε δύο χρόνια καταναγκαστικά έργα με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας. Από τη θητεία του στη φυλακή γεννήθηκαν τα δύο αριστουργήματά του, "Η μπαλάντα της φυλακής του Ρήντιγκ" και το "De Profundis". Μετά την αποφυλάκισή του το 1897, εγκαταστάθηκε οριστικά στο Παρίσι, ως το θάνατό του το 1900.