Οι ασελγείς, ο τε ποιών και ο υπομένων, ξίφει τιμωρείσθωσαν
(Εκλογή 17.38)
Στην αντίληψη Του Αποστόλου Παύλου η διάπραξη ομοφυλοφιλίας, όπως και τα άλλα σαρκικά παραπτώματα, δεν άφηνε καμία ελπίδα εισόδου στον Παράδεισο : μη πλανάσθε’ ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενικοίται…βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι.
Εξάλλου στην Παλαιά Διαθήκη φέρεται ο Θεός να μη θέλει να πιστέψει ότι είναι δυνατόν να τελούνται ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις και αποφασίζει γι’ αυτό το λόγο να κατέβει ο ίδιος στη γη για να διαπιστώσει αν πραγματικά συμβαίνουν αυτά στην πόλη των Σοδόμων : Καταβάς ουν όψομαι, ει κατά την κραυγήν αυτών την ερχομένην προς με συντελούνται, ειδέ μη ίνα γνω.
Η βαρύτητα του ερωτικού εγκλήματος της ομοφυλοφιλίας καταδεικνύεται και σ’ ένα άλλο χωρίο της Παλαιάς Διαθήκης, όπου διατάσσεται η ποινή θανάτου : Ος αν κοιμηθή μετά άρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα εποίησεν΄αμφότεροι θανατούσθωσαν.
Η εικόνα για τη βαρύτητα της ομοφυλοφιλίας συμπληρώνεται μέσα από τους πύρινους λόγους του Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ο οποίος έλεγε ότι εκείνοι οι νέοι που ως παθητικοί συμμετέχουν σ’ αυτό το έγκλημα προτιμότερο είναι να πεθαίνουν παρά να ατιμάζονται κατ’ αυτό τον τρόπο. Αλλά και όσοι αγνοούν τη βαρύτητα της αμαρτίας αυτής, είτε επειδή είναι ανήλικοι είτε επειδή έχουν άγνοια, αν διαισθάνονταν τη σοβαρότητα της θα προτιμούσαν χίλιες φορές το θάνατο ώστε να μην πάθουν τέτοιο πράγμα (…)
Κατά τον Beck, η λεπτομεριακή ρύθμιση της καθημερινής ζωής των μοναχών και κοσμικών από το Μέγα Βασίλειο είναι απόδειξη της διακηρυγμένης εχθρότητας του απέναντι στο ανθρώπινο σώμα.
Γιώργος Καούρας : Βυζάντιο. Τα ερωτικά εγκλήματα και οι τιμωρίες τους. (Περίπλους)
(Εκλογή 17.38)
Στην αντίληψη Του Αποστόλου Παύλου η διάπραξη ομοφυλοφιλίας, όπως και τα άλλα σαρκικά παραπτώματα, δεν άφηνε καμία ελπίδα εισόδου στον Παράδεισο : μη πλανάσθε’ ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενικοίται…βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι.
Εξάλλου στην Παλαιά Διαθήκη φέρεται ο Θεός να μη θέλει να πιστέψει ότι είναι δυνατόν να τελούνται ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις και αποφασίζει γι’ αυτό το λόγο να κατέβει ο ίδιος στη γη για να διαπιστώσει αν πραγματικά συμβαίνουν αυτά στην πόλη των Σοδόμων : Καταβάς ουν όψομαι, ει κατά την κραυγήν αυτών την ερχομένην προς με συντελούνται, ειδέ μη ίνα γνω.
Η βαρύτητα του ερωτικού εγκλήματος της ομοφυλοφιλίας καταδεικνύεται και σ’ ένα άλλο χωρίο της Παλαιάς Διαθήκης, όπου διατάσσεται η ποινή θανάτου : Ος αν κοιμηθή μετά άρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα εποίησεν΄αμφότεροι θανατούσθωσαν.
Η εικόνα για τη βαρύτητα της ομοφυλοφιλίας συμπληρώνεται μέσα από τους πύρινους λόγους του Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ο οποίος έλεγε ότι εκείνοι οι νέοι που ως παθητικοί συμμετέχουν σ’ αυτό το έγκλημα προτιμότερο είναι να πεθαίνουν παρά να ατιμάζονται κατ’ αυτό τον τρόπο. Αλλά και όσοι αγνοούν τη βαρύτητα της αμαρτίας αυτής, είτε επειδή είναι ανήλικοι είτε επειδή έχουν άγνοια, αν διαισθάνονταν τη σοβαρότητα της θα προτιμούσαν χίλιες φορές το θάνατο ώστε να μην πάθουν τέτοιο πράγμα (…)
Κατά τον Beck, η λεπτομεριακή ρύθμιση της καθημερινής ζωής των μοναχών και κοσμικών από το Μέγα Βασίλειο είναι απόδειξη της διακηρυγμένης εχθρότητας του απέναντι στο ανθρώπινο σώμα.
Γιώργος Καούρας : Βυζάντιο. Τα ερωτικά εγκλήματα και οι τιμωρίες τους. (Περίπλους)
1 σχόλιο:
Η περιγραφή του βιβλίου από το greekbooks.gr
Οι Βυζαντινοί ήταν επιρρεπείς σε απαγορευμένες ερωτικές επαφές;
- Ποιος ο ρόλος της Εκκλησίας στις ερωτικές επιλογές των Βυζαντινών;
- Ποιες ερωτικές σχέσεις τιμωρούσε η Πολιτεία και ποιες η Εκκλησία;
- Το ερωτικό κοίταγμα, το άγγιγμα, το χάιδεμα, οι ερωτικές προθέσεις, οι προγαμιαίες σχέσεις.
- Ποιες ποινές προβλέπονταν και ποιες επιβάλλονταν;
- Οι ανήλικοι δράστες και τα θύματα των ερωτικών εγκλημάτων.
- Υπήρχαν ανισότητες στην επιβολή και εφαρμογή των ποινών;
- Τα ερωτικά εγκλήματα των Βυζαντινών αυτοκρατόρων και αξιωματούχων.
- Η βαρύτητα των ποινών λειτουργούσε αποτρεπτικά στην ερωτική συμπεριφορά των Βυζαντινών;
Η πρωτότυπη αυτή μελέτη αποκαλύπτει για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη έκταση την ερωτική ζωή των Βυζαντινών, νόμιμη και απαγορευμένη, και τις τιμωρίες που επέβαλαν Εκκλησία και Πολιτεία.
Δημοσίευση σχολίου