.
Ανακεφαλαιώνοντας, η ανάλυση των κειμένων των Γραφών που εξετάσθηκαν μέχρι εδώ δείχνει ότι η Βίβλος φαίνεται να καταδικάζει όχι την ομοφυλοφιλία καθ’ εαυτήν, αλλά τη σεξουαλική βία( είτε είναι ετεροφυλική είτε ομοφυλική)’ την ιερή πορνεία των νέων berbache Εβραίων (οι Gadeshim) γιατί ενέχει τον κίνδυνο ν’ αναμειχθούν με τους νόμιμους ιδιοκτήτες της γης Χαναάν που αυτοί κατέκτησαν’ τις σεξουαλικές σχέσεις με άτομα άλλων λαών, γιατί αλλιώς το Ισραήλ θα έχανε τη φυλετική του ταυτότητα’ την έλξη που οι αρσενικοί ετεροφυλόφιλοι νιώθουν προς το ίδιο τους το φύλο.
Παραμένει το γεγονός ότι το επεισόδιο των Σοδόμων και Γομόρρων, που επίτηδες παραποιήθηκε και αλλοιώθηκε, έγινε η βάση όλων των βιβλικών ερμηνειών που σχετίζονται με τη θεϊκή καταδίκη της «σοδομίας», μολονότι στις 27 φορές μετά από τη Γένεση 19, 1-11 στις οποίες αναφέρεται, δεν γίνεται ποτέ καθαρή αναφορά στην ομοφυλοφιλία. Φαίνεται ότι «η ερμηνευτική στροφή», με κριτήρια ομοφοβίας, είναι του ΧΙΙ αι., όταν ο όρος «σοδομίτης» έγινε συνώνυμο αυτού που σήμερα εννοούμε με τον όρο «ομοφυλόφιλος». Όμως οι βάσεις αυτής της στροφής τέθηκαν από τον φιλόσοφο Φίλωνα, Εβραίο της Αλεξάνδρειας, που γύρω στο 50 μ.κ.ε δημοσιεύει τις «Quaest et salut, in Genesis» όπου το διαβόητο «γνωρίζειν» αφομοιώνεται για πρώτη φορά σαν «δουλική παιδεραστία αισχρή και χωρίς νόμους» και ο όρος «Σόδομα» γίνεται σύμβολο «τύφλωσης και στείρωσης».
Μάσιμο Κονσόλι : Ιδού ο Άνθρωπος. Η Ομοφυλοφιλία στη Βίβλο (Προσκήνιο)
Παραμένει το γεγονός ότι το επεισόδιο των Σοδόμων και Γομόρρων, που επίτηδες παραποιήθηκε και αλλοιώθηκε, έγινε η βάση όλων των βιβλικών ερμηνειών που σχετίζονται με τη θεϊκή καταδίκη της «σοδομίας», μολονότι στις 27 φορές μετά από τη Γένεση 19, 1-11 στις οποίες αναφέρεται, δεν γίνεται ποτέ καθαρή αναφορά στην ομοφυλοφιλία. Φαίνεται ότι «η ερμηνευτική στροφή», με κριτήρια ομοφοβίας, είναι του ΧΙΙ αι., όταν ο όρος «σοδομίτης» έγινε συνώνυμο αυτού που σήμερα εννοούμε με τον όρο «ομοφυλόφιλος». Όμως οι βάσεις αυτής της στροφής τέθηκαν από τον φιλόσοφο Φίλωνα, Εβραίο της Αλεξάνδρειας, που γύρω στο 50 μ.κ.ε δημοσιεύει τις «Quaest et salut, in Genesis» όπου το διαβόητο «γνωρίζειν» αφομοιώνεται για πρώτη φορά σαν «δουλική παιδεραστία αισχρή και χωρίς νόμους» και ο όρος «Σόδομα» γίνεται σύμβολο «τύφλωσης και στείρωσης».
Μάσιμο Κονσόλι : Ιδού ο Άνθρωπος. Η Ομοφυλοφιλία στη Βίβλο (Προσκήνιο)
2 σχόλια:
O Ιταλός συγγραφέας και ακτιβιστής Massimo Consoli γεννήθηκε στη Ρώμη το 1945 και θεωρείται ο ιδρυτής του gay κνήματος στην Ιταλία. Είναι εκδότης και αρθρογράφος του μηνιαίου περιοδικού Rome Gay News.
~~~~~~~~~~~~
Aπό το site της Πρωτοπορίας:
[...] Το βιβλίο αυτό, έρχεται να φωτίσει μια αρκετά δύσκολη και ευαίσθητη πτυχή της ανθρώπινης ζωής μέσα από τη Βίβλο, με μοναδικό τρόπο ερμηνείας και εξαίρετης γραφής. Ο συγγραφέας δικαιώνεται με τη νοηματική του βιβλίου του, προσφέροντας στον αναγνώστη θετική σκέψη και προβληματισμό για την ομοφυλοφιλία στους ιστορικούς χρόνους σ' αυτή τη θρησκευτική αναφορά από το χθες στο σήμερα, αγγίζοντας το αύριο [...]
~~~~~~~~~~~~
Η μετάφραση είναι του Κωνσταντίνου Νίκα
H Πρωτοπορία συμπλήρωσε τις πληροφορίες για το βιβλίο του Massimo Consolli, με την παρακάτω παράγραφο:
[...] "Στην πραγματικότητα, ο Χριστός, δεν έχει εκφράσει δυσμενείς κρίσεις ή καταδίκες σχετικές με την ομοφυλοφιλία". Τουναντίον -όπως αποδεικνύει αυτή η "εκ νέου ανάγνωση"- η Βίβλος είναι ένα από τα έργα που εξυμνούν τον έρωτα gay: 1. Το Λευιτικόν και η αγνότητα. 2. Άσσερ και Κάλεχ. 3. Βδελυροί σκύλοι. 4. Ευνούχοι και τραβεστί. 5. Ο απαγορευμένος καρπός. 6. Δαυίδ και Ιωνάθαν. 7. Ρουθ και Ναομί. 8. Σόδομα, Γόμορα και Γκαμπά. 9. Οι "Αλικες Επιστολές" του Αγίου Παύλου. 10. "Αφετε τα παιδία ελθείν προς με". 11. Ο Νώε μόλις κατέβηκε απ' την κιβωτό. Χωρίς περικοπές το περίφημο ποίημα "Άσμα Ασμάτων". [...]
Δημοσίευση σχολίου