Τρίτη, Ιανουαρίου 22, 2008

No 507

Image Hosted by ImageShack.usPeter Samuelson

Λέω στο Μαρτού ότι σκέφτομαι να χωρίσω με τη σύζυγό μου. Δεν το δέχεται με τίποτα. Λέει, «Αν πρόκειται να χωρίσεις για μένα, ξέγραψέ με από τώρα, δεν υπάρχω, δε θα μπορέσω να αντέξω ένα τέτοιο αίσθημα ενοχής».
«Μα ούτε κι εγώ μπορώ να ζω με το αίσθημα της ενοχής, πρέπει να βρω μια λύση.»
«Είμαι πολύ νέος για σένα, εσύ κοντεύεις να κλείσεις τη μέση ηλικία, θα ‘ρθει μια μέρα που θα τελειώσει ό,τι υπάρχει μεταξύ μας. Τι θα γίνεις τότε; Θα μείνεις ολομόναχος. Μπορεί τα παιδιά κι η γυναίκα σου να τα ‘χουν μάθει όλα και να μη γυρίσουν κοντά σου. Αν θελήσεις να χωρίσεις απ’ αυτούς θα χάσεις κι εμένα, αυτό χώνεψέ το. Εγώ δεν έχω κανένα παράπονο, είμαι ευχαριστημένος έτσι όως έχουν τα πράγματα, ας πάει μέχρι εκεί που πάει.»
.
Ντουιγκού Ασένα: Σμπαράλια (Πολύχρωμος Πλανήτης)

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ελευθεροτυπία, Βιβλιοθήκη, 8.2.08
Παρουσιάζουν ο ΝΙΚΟΣ ΝΤΟΚΑΣ και ο ΒΑΣΙΛΗΣ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ

Σμπαράλια

ΝΤΟΥΙΓΚΟΥ ΑΣΕΝΑ

Σκληρά φέρθηκε η μοίρα στην Τουρκάλα συγγραφέα Ντουιγκού Ασένα: γεννήθηκε το 1946 και πέθανε το 2006, ύστερα από μια διετή πάλη με τον καρκίνο. Στον βίο της όμως κατάφερε, μετά τις σπουδές (Παιδαγωγικά) να φτιάξει ένα όνομα στη δημοσιογραφία και στη λογοτεχνία. Συνολικά έγραψε οκτώ βιβλία, πέντε από τα οποία κυκλοφορούν και στα ελληνικά. Στο τελευταίο της, το «Σμπαράλια», η συγγραφέας ρωτά τον αφηγητή της κι εκείνος της εξομολογείται την ετεροκανονικότητα της ζωής του. Νιώθει να πνίγεται και να συνθλίβεται μέσα σε ένα συναισθηματικό χάος. «Νιώθω ηδονή με τις γυναίκες -παραδέχεται-, αλλά ερωτεύομαι μόνο άντρες». Δύσκολα τα πράγματα, και όχι μόνο στην Τουρκία.

Μτφρ.: Νίκη Σταυρίδη «Πολύχρωμος Πλανήτης», σελ. 190, ευρώ 14,50

μαριάννα είπε...

Ειλικρινά λυπήθηκα πολύ. Από σας μαθαίνω ότι πέθανε. Καλό ταξίδι να έχει! Είναι η συγγραφέας που όταν πρωτορούφηξα τα δυο μυθιστορήματά της «Μια γυναίκα χωρίς όνομα» και τη συνέχειά του, το «Ούτε έρωτας υπάρχει», ένιωσα πως υφίσταται το απίστευτο και λυτρωτικό: «Κάποιος ζει τη ζωή μου». Τόση ταύτιση! Φράση φράση, δεν πίστευα στα μάτια μου...
Ίσως αν όλοι οι άνθρωποι διάβαζαν αυτές τις εξομολογήσεις της Ντουιγκού, οι ανθρώπινες σχέσεις να γίνονταν λίγο καλύτερες ή ευκολότερες.

Ανώνυμος είπε...

To βιογραφικό της Ντουιγκού Ασένα είναι από το site της Πρωτοπορίας:

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1946. Σπούδασε παιδαγωγικά. Ξεκίνησε την καριέρα της σαν δημοσιογράφος σε μεγάλη ημερησία εφημερίδα. Από το 1978 διευθύνει σημαντικούς εκδοτικούς οργανισμούς και προετοιμάζει και παρουσιάζει συνεντεύξεις στην κρατική τουρκική τηλεόραση. Το πρώτο της μυθιστόρημα, Μια γυναίκα χωρίς όνομα (1987), γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία (κυκλοφορεί από την «Ωκεανίδα»). Το ίδιο και το δεύτερο, Ούτε έρωτας υπάρχει (1988), (κυκλοφορεί κι αυτό από την «Ωκεανίδα»). Έχει επίσης δημοσιεύσει και τη συλλογή διηγημάτων Οι ήρωες είναι πάντα άντρες (1992).
~~~~~~~~~~~~

Η παρουσίαση του βιβλίου από το site του e-βιβλιοπωλείου florasfun.gr:

Είμαι ευτυχισμένος. είμαι ερωτευμένος. αγαπώ. είμαι γεμάτος ενθουσιασμό Είμαι μια ζωή κομμάτια. Είμαι δυστυχισμένος. είμαι ψεύτης. είμαι δειλός. είμαι ένοχος Είμαι μια ζωή κομμάτια. Είμαι μόνος. Είχα ανάγκη να τα πω. να μοιραστώ το βίωμά μου. Ηθελα να τα βγάλω από μέσα μου. να ξαλαφρώσω λίγο από τη ντροπή και το αίσθημα ενοχής που κουβαλώ. Είχα ανάγκη να βρω κάποιον που δεν θα με έκραζε. δεν θα με κατηγορούσε παρά μόνο θα μ άκουγε. Διάλεξα εσάς. Ισως θέλω να προστατέψω τον εαυτό μου με το να τα διηγούμαι σε σας. Σαν να λέω ^Κοίτα. μπορώ να τα πω. δεν είμαι ένοχος. μέσα μου δεν υπάρχει κακία^. Ισως όμως και να θέλησα να ρίξω φως στις ζωές κάποιων αντρών που είναι παρόμοιες μεταξύ τους. Ισως να σκέφτηκα ότι μπορεί να ωφελήσει σε κάτι. Τώρα έχω κάπως ξαλαφρώσει. Ευχαριστώ. Ισως τα ξαναπούμε. ίσως όμως και να μην ξαναϊδωθούμε ποτέ. Γεια σας.^
~~~~~~~~~~~~

Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2007 σε μετάφραση Νίκης Σταυρίδη.

Άλλα βιβλία, της Ασένα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα:

- Μια γυναίκα χωρίς όνομα (Ωκεανίδα 1994)
- Ούτε έρωτας υπάρχει (Ωκεανίδα, 1995)
- Ο έρωτας ήταν στον καθρέφτη (Ωκεανίδα, 1998)
- Είσαι ελεύθερη (Ωκεανίδα, 2002)
- Έρωτας είναι θα περάσει (Ωκεανίδα, 2004)

Ανώνυμος είπε...

Τον Ιούνιο του 2004, δύο χρόνια πριν τον θάνατό της (η Ντουιγκού Ασένα πέθανε στις 30 Ιουλίου του 2006), η τουρκάλα συγγραφέας βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη, στο πλαίσιο του 3ου φεστιβαλ ελληνοτουρκικής φιλίας. Σε συνέντευξή της στην καθημερική εφημερίδα «Χρόνος» της Κομοτηνής αναφέρεται στο βιβλίο της παρούσας καταχώρησης του ReyCorazón.

- Είναι μια αληθινή ιστορία. Ένας άνδρας μού τηλεφώνησε μια μέρα και μου είπε, «θέλω να σου πω κάτι και πιστεύω ότι μόνο σε σένα μπορώ να το πω…», βρεθήκαμε στην Κωνσταντινούπολη, μιλήσαμε επί ώρες, μου είπε τα πάντα για τη ζωή του. Όταν έφυγε σκεφτόμουν ότι έπρεπε να το γράψω, του τηλεφώνησα και πήρα την άδειά του για να ξεκινήσω. Σήμερα μπορείς να βρεις το βιβλίο παντού.

Χρόνος: Στην Τουρκία πώς βλέπει ο κόσμος την ομοφυλοφιλία; Όταν ακόμα και σε αναπτυγμένες χώρες θεωρείται ταμπού.

-Τα πράγματα αλλάζουν, ο άνθρωπος πρέπει να τελειώσει την εξέλιξή του. Αλλά από τη στιγμή που δεν έχουμε μάθει να δεχθούμε το διαφορετικό, το καταπολεμούμε, έτσι ξεκινούν οι πόλεμοι.

Λ.Γ.-Μ.Φ. – Χρόνος, 22.06.2004