Ζούμε μια εξασθένηση του θεσμού του γάμου αλλά όχι και της έννοιας του ζευγαριού. Παρατηρείται μια ξεκάθαρη τάση αύξησης των ομοφυλόφιλων ζευγαριών την τελευταία δεκαετία, που συνδέεται με μια πτώση του αρνητικού στιγματισμού της ομοφυλοφιλίας (…)
Η εμφάνιση του έιτζ τη δεκαετία του ’80 δεν είχε την επίδραση ενός ηθικού πισωγυρίσματος που επικαλούνται συχνά. Οι κυνηγημένοι ομοφυλόφιλοι και η επιστροφή της ηθικότητας δεν εμφανίστηκαν στο προσκήνιο. (…)
Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια μερική όσμωση μεταξύ ομοφυλοφιλίας και κοινωνικής ζωής. Για πρώτη φορά η μορφή του ομοφυλόφιλου αρχίζει να μοιάζει μ’ αυτή του λίγο χειραφετημένου μέσου αρσενικού, όχι πια για να κρυφτεί μεταμφιεσμένος σε «νορμάλ», αλλά από εσωτερική παρόρμηση για μια σωματική ημιφυσιολογικότητα. Επομένως, η εμφανιζόμενη αποδοχή των ομοφυλόφιλων από την πλειονότητα αποδίδεται στις συγκροτημένες μορφές κοινωνικής ενσωμάτωσης των ομοφυλόφιλων μέσω των εικόνων που διαχέονται στο κοινό του σινεμά, της τηλεόρασης, του Τύπου, των γκέι πράιντ και του κόσμου των γκέι.
Γ. Τζαμαλούκα: Αναζήτηση ανδρικής ταυτότητας. Τι είναι η ομοφυλοφιλία (Κάκτος)
Η εμφάνιση του έιτζ τη δεκαετία του ’80 δεν είχε την επίδραση ενός ηθικού πισωγυρίσματος που επικαλούνται συχνά. Οι κυνηγημένοι ομοφυλόφιλοι και η επιστροφή της ηθικότητας δεν εμφανίστηκαν στο προσκήνιο. (…)
Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια μερική όσμωση μεταξύ ομοφυλοφιλίας και κοινωνικής ζωής. Για πρώτη φορά η μορφή του ομοφυλόφιλου αρχίζει να μοιάζει μ’ αυτή του λίγο χειραφετημένου μέσου αρσενικού, όχι πια για να κρυφτεί μεταμφιεσμένος σε «νορμάλ», αλλά από εσωτερική παρόρμηση για μια σωματική ημιφυσιολογικότητα. Επομένως, η εμφανιζόμενη αποδοχή των ομοφυλόφιλων από την πλειονότητα αποδίδεται στις συγκροτημένες μορφές κοινωνικής ενσωμάτωσης των ομοφυλόφιλων μέσω των εικόνων που διαχέονται στο κοινό του σινεμά, της τηλεόρασης, του Τύπου, των γκέι πράιντ και του κόσμου των γκέι.
Γ. Τζαμαλούκα: Αναζήτηση ανδρικής ταυτότητας. Τι είναι η ομοφυλοφιλία (Κάκτος)
1 σχόλιο:
Στο βιβλίο εξετάζεται η έννοια της ανδρικής κοινωνικής σεξουαλικής ταυτότητας, τόσο στην ιστορική της εξέλιξη όσο και στη σύγχρονη μορφή της, η "απειλή" της από τη σεξουαλική απελευθέρωση της ομοφυλοφιλίας, καθώς και τα ομοφυλοφοβικά φαινόμενα που αναπτύσσονται ως αντίδραση σε αυτή την απειλή.
"Ταυτότητες" που κάποτε έμοιαζαν κατηγορικές, τώρα μοιάζουν σαν ρευστές, σχετικές, νόθες. Οι άνθρωποι δεν είναι ακριβώς σήμερα αυτό που ήταν χτες ή πρόκειται να είναι αύριο. Οι ταυτότητες φαίνονται σαν να χτίζονται γύρω από προσωπικές "αφηγήσεις", ιστορίες που οι άνθρωποι λένε ο έναν στον άλλον στις ποικίλες κοινότητες στις οποίες ανήκουν. Οι ατομικές ταυτότητες διαμορφώνονται μέσα σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση μεταξύ του εαυτού και του άλλου, μέσα σε ραγδαία μεταβαλλόμενες κοινωνικές δομές και σημασίες.
Η Γ. Τζαμαλούκα κοινωνική ψυχολόγος ερευνήτρια και επιστημονική συνεργάτης του Τμήματος Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθηνών με καταγωγή από το Ναύπλιο Επίσης έχει μεταφράσει και επιμεληθεί το 2006 το βιβλίο «οι γυναίκες και οι ομοφυλόφιλοι η ψεύτικη αδιαφορία»
Δημοσίευση σχολίου