Τετάρτη, Ιουλίου 13, 2011

No 760


Τα σώβρακα πρέπει να τα αγοράζεις στα γρήγορα, μια που το μόνο που έχεις να σκεφτείς είναι η πρακτικότητά τους, αλλά εγώ χρειάζομαι ένα-δυο λεπτά σκέψης πριν καταλήξω στο «Authentic». Αυτό που με καθυστερεί, είναι η ματαιοδοξία. Θέλω το βρακί μου να με κολακεύει κάπως. Κι αυτό είναι γελοίο. Κανείς δεν πρόκειται να δει το βρακί μου εκτός από τα σκυλιά μου και ίσως και κάποιον ερωτικό παρτενέρ. (…)
Καθώς επιστρέφω στο σπίτι μου με τα εσώρουχά μου σε μια σακούλα να κάθονται στη θέση του συνοδηγού, μου φαίνεται αξιοπερίεργο το ότι τα σώβρακα μπορούν να κατασκευάζονται στην Κίνα και να μεταφέρονται στη Νέα Ζηλανδία περνώντας από τα χέρια κι αφήνοντας κέρδος σε, κι εγώ δεν ξέρω πόσους, μεσάζοντας κι ωστόσο να μου τα πουλάνε 5,99 δολάρια Ν.Ζ. μόνο. Όσο για ο πακέτο με τα πέντε σώβρακα που κοστίζουν 8,59 δολάρια Ν.Ζ., αυτό με ξεπερνάει εντελώς.
Κι ακόμα, σκέφτομαι ότι δεν έχω ιδέα για το πώς φτιάχνεται ένα σώβρακο.

Τζόε Μπένετ: Από πού έρχονται τα σώβρακα; (Ωκεανίδα)

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πώς δουλεύει το παγκόσμιο εμπόριο και τι οδήγησε την Κίνα να γίνει παγκόσμια οικονομική υπερδύναμη;

Από πού έρχονται τα σώβρακα

Ο Τζόε Μπένετ αγόρασε μια πεντάδα σώβρακα «made in China» στο σουπερμάρκετ της γειτονιάς του, στη Νέα Ζηλανδία, προς 8,59 δολάρια. Με τόσο χαμηλή τιμή, πόσο έπρεπε να είναι το κόστος τους ώστε να μπορούν ν’ αφήνουν κέρδος; αναρωτήθηκε. Πώς είχαν φτάσει αυτά τα σώβρακα από τον τόπο παραγωγής τους στη Δύση; Πού και πώς είχαν κατασκευαστεί;

Ο Τζόε ξεκινάει μια οδύσσεια για να ανιχνεύσει την πηγή τους. Στη διαδρομή ανακαλύπτει πώς δουλεύει το παγκόσμιο εμπόριο και την ιστορία που κρύβεται πίσω από την οικονομική αναγέννηση της Κίνας, μια αναγέννηση που οδήγησε με ιλιγγιώδη ταχύτητα την Κίνα στο επίπεδο της παγκόσμιας οικονομικής υπερδύναμης.

Καταπιάνεται εξίσου με τα τσοπ-στικς, τα ξυλάκια του φαγητού, όπως και με τις δικές του προκαταλήψεις, και παρατηρεί κατάπληκτος τις τεράστιες αντιθέσεις σε μια από τις αρχαιότερες αλλά και τις ταχύτερα μεταβαλλόμενες κοινωνίες.




Ο Τζόε Μπένετ γεννήθηκε στο Ίστμπορν της Αγγλίας το 1957 και σπούδασε στο Μπράιτον και στο Κέμπριτζ. Εργάστηκε ως καθηγητής αγγλικών σε πολλές χώρες κι αργότερα άρχισε να αρθρογραφεί στον Τύπο και να γράφει ταξιδιωτικά βιβλία. Ζει στο Λίτελτον, στη Νέα Ζηλανδία.

LIFE BLOGGING TM είπε...

Πολύ καλό!!!
http://glife-gr.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

Έχω δυο μέρες να περάσω στη Σαγκάη πριν πάρω το αεροπλάνο για την πατρίδα μου. Γνωρίζοντας ότι ούτε επιφανειακά δεν την έχω γνωρίσει, αγοράζω έναν τουριστικό οδηγό αυτής της τεράστιας πόλης. Μαζί του, μου δίνουν δωρεάν κι ένα βιβλιαράκι με καθημερινές φράσεις. Τα μελετάω και τα δυο τρώγοντας τηγανητό ρύζι σ’ ένα μαγαζάκι τόσο φθηνό, που είναι σαν να τρώω τζάμπα. Κι οι χειρότερες υποψίες μου βγαίνουν αληθινές.
Το βιβλίο έχει ένα κεφάλαιο αφιερωμένο στο πήδημα, που το αποκαλεί «ρομαντικά θέματα». Στα μισά του καταλόγου ττων φράσεων που έχουν σκοπό να σε καθοδηγήσουν στις διαφυλετικές τρυφερές σχέσεις, βλέπω τις λέξεις «σπρώξε πιο δυνατά».
Αυτή τη φράση δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ με σεξουαλικό περιεχόμενο, ούτε την έχω ακούσει να χρησιμοποιείται από άλλον, αλλά με λίγη προσπάθεια μπορώ να φανταστώ κάποιον να θέλει να την χρησιμοποιήσει. Εκείνο που δεν μπορώ με τίποτα να φανταστώ, είναι να θέλει κανείς να απομνημονεύσει έτσι, καλού-κακού, αυτή τη φράση στα κινέζικα. Κι αυτό που βρίσκω ακόμα πιο απίθανο είναι να ψαχουλεύει κανείς να βρει το διακόπτη της λάμπας, το βιβλίο με τις φράσεις και τα γυαλιά του στη μέσης της σεξουαλικής πράξης και…

Τζόε Μπένετ: Από πού έρχονται τα σώβρακα; (Ωκεανίδα, 2010)