Δευτέρα, Ιουλίου 04, 2005

No 115

Image Hosted by ImageShack.usMike Bliss (Μ.Βρετανία)
.
.
Όταν δεν απάντησα, σύρθηκε κοντά μου και μου έβγαλε το πάπλωμα κι άρχισε να μου αλείβει την πλάτη. Σκέπασε τα χέρια μου και τους ώμους μου και τα μπούτια μου και τα πόδια μου με το λάδι. Ήταν σα να μου έτριβε πάλι μέσα μου τη ζωή. Εκεί όπου είχαν περάσει τα χέρια της, η σάρκα μου έλαμπε ζεστά. Μ’ έσπρωξε κι εγώ γύρισα ανάσκελα με μεγάλη προθυμία. Έτριψε το λάδι στο στήθος μου και τα βυζιά μου κ;αι την κοιλιά μου και τα πόδια μου. Το τρεμούλισμα μου υποχώρησε. Ο κόμπος στο στομάχι μου άρχισε να διαλύεται κάτω από τα χέρια της σαν παγωμένη λίμνη την άνοιξη. Σύρθηκε στα πόδια μου και τα μάλαξε. Έπειτα σύρθηκε μέχρι τους ώμους μου και έβαλε λάδι στα μάγουλα μου και το μέτωπο μου και το πάνω χείλι μου. Έπειτα ξάπλωσε δίπλα μου και με πήρε στην αγκαλιά της, με το κεφάλι μου φωλιασμένο στο στήθος της, ακριβώς πάνω από την καρδιά της.
Δεν ξέρω πόση ώρα είχαμε μείνει ξαπλωμένες έτσι, εγώ ν’ ακούω τους χτύπους της καρδιάς της και να συγχρονίζω την ανάσα μου μ’ αυτούς. Θα μπορούσαν να είχαν περάσει λεπτά ή ώρες.

Λίζα Άλθερ : Σε στενό οικογενειακό κύκλο (γράμματα)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σπάνια συναντάς τέτοια ομοφωνία. Όλες οι κριτικές που γράφτηκαν γι αυτό το βιβλίο, επαναλαμβάνουν σταθερά δύο λέξεις: χαρούμενο και διασκεδαστικό.

Χαρούμενο και διασκεδαστικό, αλλά που, κατά γενικήν ομολογία, μιλάει έντιμα και ειλικρινά για πολύ σοβαρά πράγματα. Είναι το βιβλίο που ανέδειξε το ταλέντο της Λίζα Άλθερ.

Η γραφή της Άλθερ είναι φεμινιστική, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εμπεριέχει αναγκαστικά επιθετικότητα προς τον άνδρα, κάτι που άλλες φεμινίστριες συγγραφείς δεν απέφυγαν. Όπως π.χ., κατά την άποψή μου, κάνει η ακτιβίστρια συγγραφέας Άνια Μέυλενμπελτ (βλ.καταχωρήσεις Νο. 62, 120 και 155), για την οποία δεν θα ήταν υπερβολικό να πω ότι “ονειρεύεται” έναν κόσμο δίχως άνδρες. Ο φεμινισμός της Άλθερ είναι παραγωγικός και όχι στείρος, ούτε είναι μία ακόμα μάχη μεταξύ των φύλων, κάτι που στην εποχή μας και στο σύγχρονο αναγνωστικό κοινό που απευθύνεται η συγγραφέας, φαντάζει άστοχο και άκαιρο.

Η Lisa Alther γεννήθηκε το 1944 στο Κίνκσπορτ του Τενεσσή και σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της: Σε στενό οικογενειακό κύκλο, Βράχος, Αμαρτίες γονέων.

Το ίδιο αξιοσημείωτη είναι και η “συμφωνία” όλων των ελληνικών ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων: «Χαρούμενο, διασκεδαστικό… προβάλλοντας τις “ακατάλληλες σκηνές” που δεν είδαν ποτέ οι γονείς μας, αποδεικνύει ότι οι γυναίκες μπορούν να γράφουν τόσο σκαμπρόζικα, όσο και οι άντρες», είναι η μόνη πληροφορία που αναφέρεται για το βιβλίο στα σχετικά sites του ελληνικού διαδικτύου.